Prof. i högskolepedagogik
Stockholms Universitet
Max Scheja är professor i högskolepedagogik vid Stockholms universitet. Hans forskningsintressen handlar särskilt om hur högskolestudenter utvecklar sin akademiska och professionella förståelse i relation till hur de uppfattar sin studiesituation.
Se Max Schejas keynotepresentation här
SENIOR PROF. MEDICINSK PSYKOLOGI
Karolinska Institutet
Senior professor vid Karolinska Institutet, psykiater och författare av både facklitteratur och kriminalromaner. Hon har formell kompetens både för professionell handledning av unga läkare och psykoterapeuter under utbildning.
Se Åsa Nilsonnes keynotepresentation här
PROF. I HÖGRE UTBILDNING
Durham University, England
Ray Land har en bred publikation inom pedagogisk forskning, inklusive arbeten om akademisk utveckling, lärande och kvalitetsförbättring. Han är, tillsammans med Jan Meyer, mest känd för sin teori om ”Threshold Concepts” och ”Troublesome Knowledge”. Se Ray Lands keynotepresentation här
associate department head in the Department of Biology Teaching and Learning
University of Minnesota, USA
Mark Decker is a faculty member and associate department head in the Department of Biology Teaching and Learning at the University of Minnesota. Dr. Decker is a former Education Fellow (2004-2005) and Science Education Mentor in the Life Sciences (2011-2014) with the National Academy of Sciences, and over the past 10 years has led/co-led dozens of workshops that provide university faculty with a working background in inquiry-based, student-centered teaching approaches. In 2013, the efforts of Dr. Decker and colleagues (S. Wick, D. Matthes, and R. Wright) on behalf of undergraduate education were recognized by being awarded the Science Prize for Inquiry-Based Instruction from the American Association for the Advancement of Science.